Az ózdi túra után viszonylag hosszú pihenőidő következett, egyébként sem sikerült nagyon szorosra a versenynaptár, ráadásul az önkormányzati választások miatt további egy héttel elhalasztották a szezonzárót. Így aztán október 9-10-én lesz jelenésünk Szendrő térségében!
A versenykiírás már elérhető, abból pedig megtudhatunk pár alapvető információt.
A gyorsasági szakaszokat nem nagyon titkolják már a szervezők. Kicsit azért reménykedtem, hogy Meszes-Rakaca és Viszló-Bódvalenke szerepel majd a repertoárban, így az első osztályú Miskolc Rali jellegzetes pályáival ismerkedhetünk meg, de végül nem így alakult. A szakaszok megegyeznek a tavalyi Edelény rali repertoárjával, viszont ellenkező irányban. Tehát Edelény felől indulunk, majd az Edelény-Ládbesenyő-Abod és az Abod-Galvács-Szendrő szakaszok teljesítése után jutunk vissza a versenyközpontba. Az irányváltásnak köszönhetően a tavalyi futam egyik legfordulatosabb, legtöbb áldozatot követelő kanyarjának sikerült kihúzni a méregfogát. Tavaly egy brutálisan beszűkülő, beláthatatlan fordulóként szerepelt - nézőként mi is jó pár versenyautó mentésében segédkeztünk -, idén viszont talán annyira nem lesz kritikus. Viszont ennek a szakasznak a többi része egyelőre elég ismeretlen számunkra, bár Imi már járt arrafelé. A második gyorsaságit ellenben ő már elég alaposan bejárta, amikor a 2009-es Szendrő Ralin vett részt szurkolóként. Ráadásul akkor készült néhány belsőkamerás felvétel is, amelyekből fel tudunk készülni, főleg a tempóban hozzánk egészen közel álló, kupás Suzukis párosok videóit érdemes tanulmányoznunk.
Az autón pár finomításra váró dolog alakult, Imi ezek jelntős részét már meg is oldotta: Elsősorban a legutóbbi kis koccanásunk nyomait kellett kikalapálnia, valamint már nagyon ráfért egy külső-belső takarítás is a kocsira. Az áramtalanító környékén megint jelentkezett a korábbi bizonytalanság, még azt kell megnézni. Ebben szervizesünk, Péter nyújt majd segítséget, de addig én is járok még otthon, úgyhogy valamelyikünk mindenképpen utánajár a dolognak.
Kis fejlesztésképpen veszünk még addig további két Yokohamát. Ózdon beváltak a gumik, szóval maradunk ennél a típusnál. Ózdon a keményebb és puhább keverékből is egy-egy párat használtunk, de Szendrőn, az októberi hűvösben már érdemes lenne négy puhával rajtolnunk.
És még egy újdonságot tervezünk: Egyik kollégám lelkes motoros és nemrég beszerzett egy fedélzeti kamerát, amit szívesen kölcsönad a verseny időtartamára. Tehát ha a technika ördöge nem szól közbe, mi is visszanézhetjük és megoszthatjuk ténykedésünket.
A további kérdéskörök, mint például a szerviz és a szállás megszervezése egyelőre várat magára, de közvetlenül a verseny előtt jelentkezem még beszámolóval.