Imi küldött egy kis élménybeszámolót az első futam helyszínén tett terepszemléről. Ezt gyakorlatilag változatlan formában közre is adom:
Kétszer jártam végig az előírt versenykört, mely 70 kilométer, amiből 37 a gyorsasági szakaszok hossza. A viszonylag kevés etap felgyorsítja a pályabejárás időtartamát, ám így is nagyjából egy órába telt egy kör teljesítése, mely a tréning alatt jócskán több lesz az itinerírást, a pályabejárás sebességkorlátozásait, és az akkori Eger környéki nyüzsgést figyelembe véve.Az első szakasz a Szarvaskő és Egerbocs közötti 7 km-es melynek első 5 km-e egy kétsávos út, az utolsó 2 km pedig egy nagyon keskeny, rossz minőségű, töredezett burkolatú útszakasz.A legszembetűnőbb az volt az első szakaszon, hogy rengeteg a beláthatatlan kanyar, mely jóval enyhébb ívű mint amire az ember számítana. Szóval ahogy közeledtem a kanyarhoz, ösztönösen fékeztem, majd amikor már kiláttam a kanyar mögül, akkor vettem észre, hogy simán el lehetett volna nyomni. Nagyon fontos lesz a jó ívválasztás, és az, hogy elhigyjem azt, amit a navigátor mond, és vakon elnyomjam a kanyarokat. ugyanis ha elveszem a gázt olyan helyeken, ahol nem kéne, nagyon sok időhátrány származhat belőle.A második szakasz a Bátor-Egerbakta-Sirok, amely 17 km-es, tehát nagyon hosszú szakasz és számunkra külön nehézéget jelenthet, hogy tavaly már rendeztek rajta Rallye Túra futamot, így a többiekkel szemben hátránnyal indulunk. A szakasz eleje elég rossz állapotban van, majd a Pétervásári elágtól vált jó minőségűre. Innentől a pálya kétsávos, nagyon komoly visszafordító kanyarokkal tűzdelt pálya. Sokkal több kanyar van benne mint a Szarvaskőiben, bár a pálya tempója az elhelyezett lassítóktól is függ majd, amelyek helyét egyenlőre nem ismerjük. Hosszúsága miatt a vége felé már vigyázni kell az elmelegedő gumikra, fékekre. Az biztos, hogy nagy időkülönbségek alakulhatnak ki rajta az ellenfelekkel szemben, úgyhogy mindenképpen a maximumot kell rajta nyújtani, viszont sok a hibázási lehetőség is. Az arany középutat nem lesz egyszerű megtalálni.A harmadik szakasz a Tarnaszentmária és Egerszalók közötti 13 km-es út, mely egy nagyon-nagyon rossz minőségű szakasszal kezdődik. Rengeteg kátyú, és töredezett aszfalt jellemzi, mely nagyon defektveszélyes, főleg az előtte teljesített két szakasz után. Még bízom benne, hogy a rendezőség legalább a kátyúkat betömi rajta, mert így ebben a formában autózhatatlan. Egerszólát faluig ilyen rossz minőségű az út, a vonalvezetése nem is nagyon maradt meg bennem, végig a kátyúkat kerülgettem rajta. A pálya közepétől, Egerszólát falutól viszont frissen leaszfaltozott, autópálya minőségú út vár ránk. Kétsávos, széles, jó minőségű, ahol élvezetes, íven való autózást lehet majd bemutatnunk. Ez a pálya összességében a túlélésről fog szólni, legalábbis az első felén fő cél az autót egyben átvinni.Összességében az a tapasztalatom, hogy a pályák nagyon változatosak, több különböző aszfaltminőség, sokféle szélességű út, és rengeteg kanyar vár ránk, sok improvizációval. Sok múlik a navigátoron, hogy az információkat jó ütemben visszaadja, és sok múlik rajtam, hogy ne hibázzak, és el merjem nyomni úgy a kanyarokat ahogy kell.