HTML

Suzuki, Imi, Zoli, rallytúra, satöbbi...

A fekete-sárga projekt jelenleg parkolópályára került, de idén sem távolodtunk el a rali-túrától! A bejegyzések talán kicsit szubjektívebbek lesznek, valamivel csapongóbb témaválasztással, de remélem, így is érdemes lesz beleolvasni!

Friss topikok

  • MajorImi: Meg van beszélve, ha adtok matricát örömmel felrakjuk :-) (2012.09.23. 22:10) Két Borsodi, az egyik üveges...
  • shaperzrally: Úgy látom, az egyik kedvenc blogom a válság áldozata lett... (2012.03.26. 12:30) Versenyről versenyre - 2011
  • Goofy PaPa: Mint ahogy azt már oly sok helyre írtam, " Bütte vagyok rátok!" Remélem jövő évben megint sikerül ... (2011.08.03. 20:04) Szendrő rally
  • Goofy PaPa: Készültek képeke, egy pár db már van fent iwiw-en, van köztük belső kamerás nézet is:) (2010.10.19. 21:16) Gyors helyzetjelentés - videoajánló
  • MajorImi: Sziasztok! Az utolsó gyorsaságin tény, hogy gyorsultunk az előző körünkhöz képest de én másban lá... (2010.09.06. 00:56) Vasárnap - a verseny, gyorsról gyorsra

Előzetes - Eger Rally

Grafikuszoli 2011.03.29. 12:44

Már csak pár nap van hátra a szezonnyitóig, ennek megfelelően kezd összeállni a kép: többé-kevésbé ismertek a pályák, ismertek az ellenfelek, sőt azzal kapcsolatban is vannak elképzeléseink, hogyan is alakítjuk a hétvégénket.

Előkészületek

Imi még dolgozott az üzemanyag-ellátási problémán otthon, ami végül 160 forintnál mégiscsak magasabb végösszegnél állt meg: kiderült, hogy a benzinszivattyú kompletten hibás volt. Végül - bár az előző tulaj annyira nem javasolta - egy gyári Suzuki GTI alkatrész került a helyére. Azóta lefolytattak pár egyenesfutási tesztet, gyorsítást-lassítást, azok alapján mindenesetre működik.a dolog.

A műtétbe be kellett vonni a szomszéd Józsit, aki egyébként egy ügyes kezű autószerelő. Ha pedig már bakon állt az autó és értő kezekben volt, átvizslatták a futóművet és kicserélték a fékbetéteket is. 

A fizetség mellett Józsi kisfia is kapott egy extra ajándékot: beülhetett a versenyautóba a próbakör erejéig. Ki tudja, talán a következő Turi Tomi pályafutását alapozták meg. Talán most sikerült elhinteni a raliversenyzés magjait a kissrácban, aztán pár év múlva már valami csöves-taposólemezes, hangos kocsiért rágja az apja fülét...

Dekoráció szintjén sajnos nem sikerült nagyon előrelépnünk. Vettem pár négyzetméter fóliát, de az applikálásnál kiderült, hogy messze nem olyat, amilyen kellett volna. Konkrétan betűkivágóba való plotterfóliát sikerült beszerezni, amiről kiderült, hogy csak úgy spontán felragasztani szinte lehetetlen. Kínok közepette kialakítottuk a rajtszámok helyét, aztán a továbbiakat egyelőre hanyagoltuk. Majd Egerben kérdezősködöm, aztán egy kicsivel több információ birtokában újra nekiveselkedem a dolognak.

Minden bizonnyal lesz onboard videónk is! Két kis extrémsport-kamerát is rendeltem, meg is érkezett a minőségi termékek mekkájából: Kínából. (Ezért is van kettő belőle.)
Ki is próbáltam őket egy rendkívül kreatív módon: rácsíptettem a kutyám hámjára és átzavartam az agility-pályán. Nem lett egy elsőrangú felvétel a dologból, de legalább működöképes és ütésálló a cucc, ez biztos.

Pályák

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tavaly gondosan feldolgozott, majd élesben ki nem próbált Bátor-Sirok és Tarnaszentmária-Egerszalók szakaszokat jelölték ki nekünk, viszont egy kis csavart vittek a dologba, ezúttal fordított irányban kell őket teljesítenünk. Ezt navigátori szemszögből kicsit sajnálom, mert érdekes lett volna összehasonlítani a tavaly, totálisan újoncként írt itinerünket az ideivel.
Annyira viszont már okosak vagyunk, hogy ne essünk bele az ilyenkor könnyen elkövethető hibába: az itinert visszafelé lemásoljuk, a bal kanyar helyett jobbat írunk, a jobb helyett balt, a felfelé-lefelé nyilacskákat az egyeneseknél felcseréljük, és kész is a visszafelé-itiner. Na, ettől őrizkedünk! Teljesen új füzettel, szó szerint tiszta lappal kezdünk.

A két említett szakaszt egyébként kétszer illetve háromszor kell teljesítenünk. Hogy melyiket kétszer és melyiket háromszor, abban viszont nem vagyok biztos. Ez elég fura helyzet így a verseny előtti napokban, de ha a futam körüli kavarodást és különféle érdekek egymás ellen feszüléséből adód bizonytalanságot tekintjük, talán nem meglepő.
A sportpolitikai részletekbe nem mennék bele, lehetett olvasni bőven róla a megfelelő fórumokon, én pedig kívülállóként nem nagyon érzem magam feljogosítva a véleményformálásra. A lényeg az, hogy a kora reggeli rajt helyett szorosan az ORB mezőnye - közismert nevén első osztály - után megyünk, de a sebtében összehozott időterv alapján egyszerre kellene Sirokon rajtolnunk, ami nyilván lehetetlen. Majd a kiadott útvonalitinert véglegesnek tekintjük, addig csak általánosságban véve készülünk.

Mezőny

A téli, unaloműző fórumozás során már esett szó a 2011-re várható Suzuki-armadáról, zuhanyhíradó szinten sejteni lehetett a kategóriánk megerősödését. Többen tervezték a széria Suzuki továbbfejlesztését, lecserélését, a tavalyi alkalmi beszállók pedig a teljes szezont.
Az egri nevezési lista pedig igazolta az elképzeléseket: tízen is ott virítunk az A/2 kategóriában! A tavalyi többé-kevésbé állandó résztvevők közül szinte mindenki megtalálható rajta, jöttek hárman az N/1-ből is, ráadásul ismeretlen névvel is találkoztam. Most talán nem kezdenék névsorolvasásba, a futam utáni élménybeszámolóban úgyis szerepelni fognak az ellenfelek.
Az előző sorok közül ki lehetett olvasni, hogy mi a kifejezetten N-es Suzukival mégiscsak az A/2-ben képzeljük el a jövőt. Igazából a rajtlistán talán a nyolcadik-kilencedik legütőképesebb lehet a mi autónk, de egyelőre nem a bajnoki cím a legfőbb célunk. Tavaly megtanultunk menni, most megtanulhatunk egyre gyorsabban menni. Ahhoz pedig, hogy lemérjük a fejlődésünket, ragyogó viszonyítási alap a már megismert környezet.

Célok, elképzelések

A tavalyi, elég rövidre sikeredett egri túránk után most mindenképpen a célba érést tűztük ki. Persze jó lenne minél előrébb végezni, akár a dobogóért küzdeni, de ebben az erős mezőnyben már az is korrekt lenne, ha a közepe tájára befurakodhatnánk. A lagzi miatt egyébként is a lelkünkre kötötték, hogy most különösen vigyázzunk magunkra, a helyenként ramaty pályákon a kocsit sem kellene nagyon tönkrevágni, szóval majd megyünk legjobb tudásunk szerint, a saját tempónkban, aztán a végén elválik, mire lesz elég. Igyekszünk nem elaludni a verseny elején, majd fokozatosan gyorsulni és minél kevesebbet hibázni.

A szponzorkeresésből egyelőre nem ábrándultam ki teljesen. Naivan hiszem, hogy van értelme ennek a folyamatnak, ezért azt tervezem, hogy a verseny végén a DVD-s összefoglalót meg fogom rendelni. Persze ezt ahhoz a feltételhez kötném, hogy normálisan végigérjünk, szóval ne vészvillogóval poroszkáljunk és tegyük meg a teljes versenytávot. Így már lenne képi bizonyíték is arról, hogy van értelme rajtunk keresztül reklámozni.


Nos, nagyjából itt tart a 2011-es projektünk. Pénteken már Egerben leszünk, elkezdjük feldolgozni a pályákat, kicsit bandázunk a csapattársunkkal és a többi ismerőssel, aztán szombaton indul a nagyüzem: itinerátvétel hajnalban, majd pályabejárás, adminisztráció, rajtdobogó. A vasárnapi verseny pedig a hétvége megkoronázása lesz - legalábbis remélem. Ha a rajtdobogón átgurulhatunk akkor is, amikor már a futam céljaként funkcionál, akkor mindenképpen!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://majorsuzuki.blog.hu/api/trackback/id/tr112781576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása