... és ezzel véget ér a felkészülési időszakunk is. Bár a felkészülésit nyugodtan írhattam volna idézőjelben is. Voltak ugyan ambíciózus terveink, de valami mindegyiket kersztülhúzta.
Ott volt először is a már elmített BAZ-Ralisprintes próbálkozásunk, ami a szervezők részéről lett lefújva. Az okokat nem nagyon ismerjük, biztosan nem véletlenül alaklut így. Az ugyanakkorra kitűzött eljegyzésemről viszont így Imi sem hiányzott.
A következő ralisprintes hétvége pedig éppen tegnap ért véget, és a változatosság kedvéért onnan is hiányoztunk. Ezúttal munkahelyi elfoglaltság játszotta a főszerepet: Imi volt az egyetlen hadrafogható ember a pizzériában, így a teljes hétvégén húzta az igát - én pedig otthon, a szülői ház körüli teendőkbe segítettem be az ő és apánk távollétében.
A legkomolyabb ráhangolódás viszont jövő héten kezdődik: Péter szervizfőnökünk, Imre pilótánk és néhány barátjuk hamarosan bepattan a szervizbuszba, majd meg sem állnak Trier-ig, ahol a Rali VB soron következő futamát rendezik. Na jó, azért megállnak itt-ott egy kis fürdőzésre, városnézésre, de a végcél mindenképpen a verseny lesz! Hogy erről a tanulmányi kirándulásról mennyire sikerül naprakész információkat szerezni, az egyelőre talány, de azért valamilyen úton-módon igyekszem becsempészni ide némi élménybeszámolót.
Mindezek után pedig augusztus 28-29-én jön a soron következő megmérettetésünk Ózd környékén. A versenykiírás már elérhető, várakozásainknak megfelelően a komálós korszakunkból jól ismert Ózd-Sáta-Királd-Borsodbóta térségben jelölik ki a pályákat. Egy kis csemegével viszont sikerült feladniuk a leckét: A két gyorsasági közül az egyik körversenyként kerül megrendezésre! Ez nagyjából azt jelenti, hogy az innen-idáig rendszerű, szokványos vonalvezetés helyett a pálya visszatér önmagába és több kört is meg kell tennünk rajta. Ez viszont a percenkénti indítás rendszeréhez képest eléggé komoly torlódást és izgalmas helyzeteket szülhet, ha esetleg utolérünk egy lassabb autót, vagy - kicsit valószínűbb lehetőségként - bennünket ér utol egy gyorsabb kolléga.
Erre igazán komolyan felkészülni nem tudunk, legfeljebb a hosszabb egyenesekben majd szorgalmasan lesi Imi a tükröket, sőt akár az itinerbe is beírhatjuk, hol figyelmeztessem, hogy ne felejtsen el hátranézni. Abban ugyanis megegyeztünk, hogy ha már a verseny komoly esélyesévé egyelőre nem léptünk elő, akkor legalább a sportszerűtlenségünkkel ne vívjuk ki a többiek figyelmét.
Ja, és még egy újdonság szerepel a kiírásban: lesz prológ is! Ez inkább csak számunkra újdonság, tavaly ugyanitt szintén így alakult a program. Tehát már szombaton délután teljes harci díszben kell begördülnünk az ózdi salakpályára, hogy megmutassuk magunkat a közönségnek.
Végül pedig az esélylatolgatás:
Nos, a bajnoki tabellán elég szépen látszik, hogy kik azok, akik derekasan végigküzdötték a két legutóbbi murvás futamot. Ők állnak a kategória első három helyén, magabiztos előnnyel. Utánuk viszont mi következünk! Majd szorosan, egy-egy ponttal lemaradva a többiek, akik megfordultak idén a kategóriánkban.
Az év végi első két hely már matematikailag is elúszott, sőt a harmadikat is csak akkor kaparintanánk meg, ha Szemánék idén már egyetlen pontot sem szednének össze, mi pedig mindkét hátralévő fordulót megnyernénk. Erre azért kevés reális esélyünk maradt. A valóság talaján állva inkább azt mondanám, hogy ha a fejlődés eddigi ívén tovább tudunk haladni, akkor azért már jó lenne az élen álló hármashoz közeli időket autózni és egyenletes teljesítménnyel Ózdon, illetve utána Szendrőn a kategória dobogójára furakodni.