HTML

Suzuki, Imi, Zoli, rallytúra, satöbbi...

A fekete-sárga projekt jelenleg parkolópályára került, de idén sem távolodtunk el a rali-túrától! A bejegyzések talán kicsit szubjektívebbek lesznek, valamivel csapongóbb témaválasztással, de remélem, így is érdemes lesz beleolvasni!

Friss topikok

  • MajorImi: Meg van beszélve, ha adtok matricát örömmel felrakjuk :-) (2012.09.23. 22:10) Két Borsodi, az egyik üveges...
  • shaperzrally: Úgy látom, az egyik kedvenc blogom a válság áldozata lett... (2012.03.26. 12:30) Versenyről versenyre - 2011
  • Goofy PaPa: Mint ahogy azt már oly sok helyre írtam, " Bütte vagyok rátok!" Remélem jövő évben megint sikerül ... (2011.08.03. 20:04) Szendrő rally
  • Goofy PaPa: Készültek képeke, egy pár db már van fent iwiw-en, van köztük belső kamerás nézet is:) (2010.10.19. 21:16) Gyors helyzetjelentés - videoajánló
  • MajorImi: Sziasztok! Az utolsó gyorsaságin tény, hogy gyorsultunk az előző körünkhöz képest de én másban lá... (2010.09.06. 00:56) Vasárnap - a verseny, gyorsról gyorsra

A versenyhétvége krónikája - állatmentő akció

Grafikuszoli 2010.05.21. 11:51

Először is az ilyenkor esedékes sűrű bocsánatkérések... Sajnos az elmúlt hét eléggé zavarosra sikeredett, volt benne hazautazás, visszautazás, temetés, sok munka, sok kiegészítő ez-az, így aztán elég nehéz volt ráhangolódni az írásra.

Szóval legutóbb ott fejeztem be, hogy beértünk a célba. Majd jött a díjkiosztó, amiről itt-ott képeket is feltüntettem. Úgy tűnhet, hogy ezzel véget is ért pörgős hétvégénk, jön a jól megérdemelt pihenés, kinek még a legközelebbi munkába állás előtt, kinek pedig a munkahelyen. Ez nem így volt, ugyanis először haza kellett jutnunk - az ország ellenkező végébe. Én még többé-kevésbé szerencsésnek mondhattam magamat a budapesti úticéllal, de a többiekre még pár extra óra utazás várt Debrecenig.

Indulás előtt még egy régebb óta szervezés alatt álló kis autótesztet is nyélbeütöttünk: a kupás Suzukival versenyző Vígh Levente szerette volna megnézni, hogy mennyiben különbözik a GTI az ő magyar nyolcszelepes versenyautójuktól, így került egyet a versenygéppel. Elmondása szerint azért érezhető az a néhány extra lóerő.

A következő lépés számunkra élvezetesebb volt: Leventének ugyanis az utcai járgánya egy Subaru Impreza WRX STi, így mi pedig azt vettük közelebbről szemügyre. Maga a tulaj persze jóval magabiztosabban kezelte, de azért egy-egy rövid kanyarra mi is birtokba vettük a gépet. Igazából az átlag utcai autókhoz képest döbbenetes teljesítményt főleg csak utasként érzékeltem. Fogalmazhatnék úgy, hogy mellbevágott a gyorsulás, de helyesebb, ha azt írom, hogy gyomorszájon. Minden váltás után, amikor az autó újra erőre kapott, valahaol hasi tájékon kaptam egy-egy ütést és gyakorlatilag a zárt kocsiban is lobogott a hajam a tempótól. Aztán persze amikor magam ültem a vezetőülésbe, inkább nem őrjöngtem nagyon. Egy biztonságos, félreeső egyenesben nyilván nem bírtam magammal és nyomtam egy-egy kövérebb gázt, de alapvetően óvatos maradtam. Nem nagyon szerettem volna, hogy a szemerkélő esőben kiszaladjanak alólam a lovak, meg aztán a dolgok igazán élvezetes része abban a sebességtartományban kezdődik, amiért ott helyben agyonlőttek volna, ha egy illetékes szerv látja. De legalábbis a büntetési tételből simán elmehetnék Subaru Imprezát vezetni egy versenypályára, szakoktatóval, időméréssel, mindennel.
Azért azt nyugtázhattam, hogy a motorhang belülről is szép, a futómű közvetlen, a kocsi belseje nagyon igényes, és azért tudna menni!

Amíg ez a kis örömködés tartott, le is szállt az este. Elbúcsúztunk a versenytársaktól és hazafelé vettük az irányt.

Utunk első állomása elég közel várt bennünket. A pénteki nap összefoglalójában említettem, hogy a szállítójármű (későbbiekben kutya) nem bírta ki maradéktalanul az utat, konkrétan elvesztette egyik kerekét. Eddig szépen pihent is a Spar-raktárral szemközti kis facsoportban, de most össze kellett szednünk, hogy hazavigyük.

Péterék hoztak is egy Suzukira applikálható tetőcsomagtartót, hogy majd azon teljesítse a kutya a hazafelé vezető utat. Ez így egy kicsit extrémnek hangzik, de az adott helyzetben nem nagyon volt jobb ötletünk. A kisbuszba sehogy nem fért volna be, a vontatás szinte tökéletesen esélytelen volt az elnyíródott csavarral, így maradt a tetőn való szállítás.

- Pedig ma az Aldiban 900 forintért volt racsnis spanifer!
- Apád le sem tagadhatna! Ez a mondat még szavanként is annyira jellemző! Így egyben pedig egyszerűen nincs mit hozzáfűzni!

Bemelegítésként a kutyát kivonszoltuk a fák-bokrok közül, majd átevickéltünk vele a betonozott árkon. Ezzel a művelettel két dolog tudatosult bennünk: az, hogy irdatlan nehéz és emellett elég nagy is.
Szerencsére a szerszámkészletünk arra elegendő volt, hogy minél inkább szétszedjük a kutyát. Így hát a súlycsökkentés jegyében lekerültek róla a Trabant-kerekek, a méretét pedig eredményesen redukáltuk a vonófej eltávolításával. Sötét is volt, esett is, fáradtak is voltunk, szóval nem ment könnyen ez az egész művelet. Bár az egyik kerék könnyen lejött - természetesen az, amelyik már pénteken önállóan is megtette -, a másikat csak négyen tudtuk megmozdítani. Egy ember a keresztkulcsot taposta, három pedig a kereket nyomta bele a földbe.
Majd - szintén négyen - ráemeltük a kutyából maradt "T" betűt a Suzuki tetejére. A tetőcsomagtartó és a rakomány összes találkozási pontját lekötöttük bálamadzaggal (tehát ami a széna, szalma bálázásához használatos, így a gazdaságokban rengeteg összegyűlik belőle), majd az egészet összehúztuk két spaniferrel is, amelyek a Suzuki résnyire lehúzott ablakain is átfutottak. 

A madzagok nagyobb részét el is használtuk. Igyekeztünk biztosra menni, valahogy nem hiányzott volna egyikünknek sem, hogy Budapesten lekaszáljunk valamit a rakománnyal.
A műtét végül is tökéletesen sikerült, a szerelvényt kis túlzással akár a kutyánál fogva is fel lehetett volna emelni.

Végezetül még a jobbra kilógó vonórúd kapott egy láthatósági mellényt is. A túlnyúlás egyébként annyira nem volt kritikus, de így azért már nem kellett félni semmilyen forgalmi helyzettől. A leszerelt elemeket berámoltuk a kisbuszba, aztán indulhattunk is.

A kocsi úgy nézett ki, mintha két falu között a nyakánál fogva fennakadt volna rajta egy részeg biciklis, de legalább a közlekedésbiztonságot nem könnyelműsködtük el.

Innentől kezdve párosan foglaltunk helyet a kocsikban, nehogy valaki útközben csendes magányában szundítson egyet. Tehát Petiék a kisbusszal, Norbi és párja az utcai Suzukival, ami vitte a tetején a vasakat, mi pedig a versenyautóval. Ezen az útszakaszon átvettem a volánt, szóval a mai nap folyamán immár a második komoly sportautót próbálhattam ki... Meg legalább Imi tudott egy kicsit pihenni.

Inenntől a rakomány többszöri ellenőrzésétől eltekintve akár eseménytelennek is nevezhetném az utat. A tetőcsomagtartó kibírta a távot, a versenykocsi is, a kisbusz is. Én Budapesten kiszálltam, a többek pedig - pár sofőrcserével és egy kis pihenővel Markazon - hétfő hajnalra megérkeztek Debrecenbe.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://majorsuzuki.blog.hu/api/trackback/id/tr122020347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Goofy PaPa 2010.05.23. 11:29:36

Csak 750Ft volt és lehet nem ártott volna belőle párat beszerezni de, legalább az a 9db autós hőmérő jó vásár volt. Am még annyit a haza úthoz hogy az esti tatabányai indulást követően mi úgy nagyjából átvergődtünk az országon, markazon visszaültünk a Nissanból a Suzukiba aztán debrecenig meg sem álltunk. Leszámítvan azt a pár pihenőt és sofőrcserét (mindenki ment mindennel) egészen jól haladtunk és reggel fél 6kor már el is suhantunk a Debrecen tábla mellett.

MajorImi 2010.05.23. 23:13:54

Nekem a legemlékezetesebb élményem az ebből az útból, mikor Debrecenbe megérkeztünk és a versenyautóból átültem az utcai kocsimba. Minden kanyarban olyan érzésem volt, hogy mindjárt felborulok:) Képzeljétek csak el: Ülök a versenyautóban jó mélyen a padlón a betonkemény futóművön, majd átülök egy utcai ülésbe, utcai futóműjű kocsiba aminek a tetején van egy bazinagy vasdarab. Olyan érzés volt mintha felültem volna egy árbócrúd tetejére, minden kanyarodáskor azt vártam mikor borulok fel:) Amúgy a befejező Debrecen - Konyár útszakasz már elég sima volt, magányosan énekelgettem, és a reggeli nap sugarai segítettek, hogy amikor le-le esett a fejem még idejében visszarántsam, és az útra koncentráljak:)
süti beállítások módosítása