HTML

Suzuki, Imi, Zoli, rallytúra, satöbbi...

A fekete-sárga projekt jelenleg parkolópályára került, de idén sem távolodtunk el a rali-túrától! A bejegyzések talán kicsit szubjektívebbek lesznek, valamivel csapongóbb témaválasztással, de remélem, így is érdemes lesz beleolvasni!

Friss topikok

  • MajorImi: Meg van beszélve, ha adtok matricát örömmel felrakjuk :-) (2012.09.23. 22:10) Két Borsodi, az egyik üveges...
  • shaperzrally: Úgy látom, az egyik kedvenc blogom a válság áldozata lett... (2012.03.26. 12:30) Versenyről versenyre - 2011
  • Goofy PaPa: Mint ahogy azt már oly sok helyre írtam, " Bütte vagyok rátok!" Remélem jövő évben megint sikerül ... (2011.08.03. 20:04) Szendrő rally
  • Goofy PaPa: Készültek képeke, egy pár db már van fent iwiw-en, van köztük belső kamerás nézet is:) (2010.10.19. 21:16) Gyors helyzetjelentés - videoajánló
  • MajorImi: Sziasztok! Az utolsó gyorsaságin tény, hogy gyorsultunk az előző körünkhöz képest de én másban lá... (2010.09.06. 00:56) Vasárnap - a verseny, gyorsról gyorsra

Előzetes - VIII. Suzuki Kaiser - Ózd Rali

Grafikuszoli 2010.08.27. 11:38

Holnap véget ér a nyári szünetünk, mivel kezdetét veszi az Ózd Rali.

Végre egy aszfaltos futam, amelyet ezúttal nem az ország ellenkező végében rendeznek meg, hanem a keleti régióban! Így valamivel kisebb logisztikai kihívást jelent a szereplésünk. Iminek nem kell háromszáz kilométert és Budapest-átkelést abszolválnia a versenyautóval, én pedig összeköthetem az utat menyasszonyom családjának meglátogatásával Miskolcon.

Ennyit a felkészülés személyes részéről, jöjjenek a tények:
Az ellenfelek névsora ismertté vált számunkra. A szerdán nyilvánosságra került információk szerint minden eddiginél népesebb lesz a kategóriánk: kilenc páros adta le nevezését az A/2 géposztályban! Jelen lesznek eddig ismert ellenfeleink - kivéve a bajnokságot már megnyerő Nyilas Andrást -, valamint átruccan hozzánk az eddig az N/1 kategóriában bravúrosan versenyző Tóth Kálmán, sőt tiszteletét teszi Barna Krisztián is, aki onnan lehet ismerős, hogy mi is az ő egyesületének színeiben versenyzünk. Rajtuk kívül néhány számunkra kevésbé ismerős névvel is találkozhatunk a listán. A helyezésekért folytatott harcban tehát az eddigieknél is nehezebb dolgunk lesz! Talán a legokosabb taktika az lenne, hogy az ismert ellenfelekhez mérjük teljesítményünket, ugyanis hozzájuk képest el tudjuk magunkat helyezni a rangsorban. Továbbá ismét a biztonságos, pontos autózásra kell törekednünk, valamint a pályák pontos feldolgozására. Szóval gyűljön csak az a versenytapasztalat!

A pályák gyakorlatilag megegyeznek az elmúlt években kiírtakkal, tulajdonképpen versenyről versenyre ezeket a szakaszokat jelölik ki. Időnként megfordítják az útirányt, esetleg egy faluval tovább tart a mért szakasz. Ez hátrányt jelenthet a többiekkel szemben, mivel mi először járunk arrafelé - ha a nézőként tett kiruccanásainkat nem számítjuk. Ugyanakkor a helyzetnek megvan az az előnye is, hogy az előző versenyekről elég szép számmal találhatunk belsőkamerás felvételeket. Ezeket szorgalmasan tanulmányoztam is, hátha sikerül valamit átvenni rajtuk keresztül a pálya ritmusából.

Az autó nagyjából rajtkész állapotban van. A komolyabb átvizsgálás és a kuplungcsere óta két versenyt tettünk meg, inkább kímélő üzemmódban. Azalatt rendellenes működést nem tapasztaltunk, leszámítva a felnik és a féknyergek közötti affért. Azt sikerült kiküszöbölni - egy jó kezű esztergályos kicsit igazított a felniken, Imi pedig az egyik féknyergen. Szóval bízunk benne, hogy az autó bírni fogja a megpróbáltatásokat.
Írhatnék arról is, hogy versenyautónk valószínűleg technikai hátrányban van a többiekkel szemben, hiszen szériakocsival versenyzünk a több szabadságfokot adó A-csoportban. Lesz itt gyári építésű Skoda Felicia, valamint pár olyan Suzuki, amelyek hangra is komolyabb versenygépnek tűnnek. Ezzel szemben a hozzánk hasonlóan szériaautóval versenyző Tóth Kálmán tűnik a legkomolyabb ellenfélnek. Szóval egyelőre nincs értelme ezzel foglalkozni, megpróbáljuk a rendelkzésre álló technikát minél jobban kiismerni és kiautózni.

Sajnos az eddig megszokott szervizcsapatunk nem tud rendelkezésünkre állni! Péternek és párjának, Edinának családi jellegű elfoglaltsága akadt, így mellőznünk kell mind a személyi, mind pedig a logisztikai jellegű támogatásukat. Szerencsére segítségünkre sietett Barna Krisztián, akinek a szervizbuszában kértünk egy kis helyet a legszükségesebb felszereléseinknek.

Holnap reggel tehát  találkozunk Ózdon és meg is kezdjük a felkészülést. Vasárnap pedig már élesben megyünk!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://majorsuzuki.blog.hu/api/trackback/id/tr482251609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Goofy PaPa 2010.09.02. 22:34:54

Az a családi jellegú probléma inkább azt fedi hogy helyettesítő futár híján nekem kellett kiszolgálnom az éhező debreceni népséget de, a következő rallyra már valahogy megoldjuk a helyettesítést!

Grafikuszoli 2010.09.03. 09:46:04

Hát éppen ez az! Több család is éhezett Debrecenben! :)
süti beállítások módosítása