Holnap véget ér a nyári szünetünk, mivel kezdetét veszi az Ózd Rali.
Végre egy aszfaltos futam, amelyet ezúttal nem az ország ellenkező végében rendeznek meg, hanem a keleti régióban! Így valamivel kisebb logisztikai kihívást jelent a szereplésünk. Iminek nem kell háromszáz kilométert és Budapest-átkelést abszolválnia a versenyautóval, én pedig összeköthetem az utat menyasszonyom családjának meglátogatásával Miskolcon.
Ennyit a felkészülés személyes részéről, jöjjenek a tények:
Az ellenfelek névsora ismertté vált számunkra. A szerdán nyilvánosságra került információk szerint minden eddiginél népesebb lesz a kategóriánk: kilenc páros adta le nevezését az A/2 géposztályban! Jelen lesznek eddig ismert ellenfeleink - kivéve a bajnokságot már megnyerő Nyilas Andrást -, valamint átruccan hozzánk az eddig az N/1 kategóriában bravúrosan versenyző Tóth Kálmán, sőt tiszteletét teszi Barna Krisztián is, aki onnan lehet ismerős, hogy mi is az ő egyesületének színeiben versenyzünk. Rajtuk kívül néhány számunkra kevésbé ismerős névvel is találkozhatunk a listán. A helyezésekért folytatott harcban tehát az eddigieknél is nehezebb dolgunk lesz! Talán a legokosabb taktika az lenne, hogy az ismert ellenfelekhez mérjük teljesítményünket, ugyanis hozzájuk képest el tudjuk magunkat helyezni a rangsorban. Továbbá ismét a biztonságos, pontos autózásra kell törekednünk, valamint a pályák pontos feldolgozására. Szóval gyűljön csak az a versenytapasztalat!
A pályák gyakorlatilag megegyeznek az elmúlt években kiírtakkal, tulajdonképpen versenyről versenyre ezeket a szakaszokat jelölik ki. Időnként megfordítják az útirányt, esetleg egy faluval tovább tart a mért szakasz. Ez hátrányt jelenthet a többiekkel szemben, mivel mi először járunk arrafelé - ha a nézőként tett kiruccanásainkat nem számítjuk. Ugyanakkor a helyzetnek megvan az az előnye is, hogy az előző versenyekről elég szép számmal találhatunk belsőkamerás felvételeket. Ezeket szorgalmasan tanulmányoztam is, hátha sikerül valamit átvenni rajtuk keresztül a pálya ritmusából.
Az autó nagyjából rajtkész állapotban van. A komolyabb átvizsgálás és a kuplungcsere óta két versenyt tettünk meg, inkább kímélő üzemmódban. Azalatt rendellenes működést nem tapasztaltunk, leszámítva a felnik és a féknyergek közötti affért. Azt sikerült kiküszöbölni - egy jó kezű esztergályos kicsit igazított a felniken, Imi pedig az egyik féknyergen. Szóval bízunk benne, hogy az autó bírni fogja a megpróbáltatásokat.
Írhatnék arról is, hogy versenyautónk valószínűleg technikai hátrányban van a többiekkel szemben, hiszen szériakocsival versenyzünk a több szabadságfokot adó A-csoportban. Lesz itt gyári építésű Skoda Felicia, valamint pár olyan Suzuki, amelyek hangra is komolyabb versenygépnek tűnnek. Ezzel szemben a hozzánk hasonlóan szériaautóval versenyző Tóth Kálmán tűnik a legkomolyabb ellenfélnek. Szóval egyelőre nincs értelme ezzel foglalkozni, megpróbáljuk a rendelkzésre álló technikát minél jobban kiismerni és kiautózni.
Sajnos az eddig megszokott szervizcsapatunk nem tud rendelkezésünkre állni! Péternek és párjának, Edinának családi jellegű elfoglaltsága akadt, így mellőznünk kell mind a személyi, mind pedig a logisztikai jellegű támogatásukat. Szerencsére segítségünkre sietett Barna Krisztián, akinek a szervizbuszában kértünk egy kis helyet a legszükségesebb felszereléseinknek.
Holnap reggel tehát találkozunk Ózdon és meg is kezdjük a felkészülést. Vasárnap pedig már élesben megyünk!